fredag 13. februar 2009

Svenske FRA-lov igjen

Datatilsynet har også kommentar om FRA-loven den 12.02.  Søksmål ønskes reist for menneskerettsdomstolen. Det var opprinnelig en svensk organisasjon Centrum for Rättvisa som resite saken. Norsk avdeling av Den Internasjonale juristkommisjon støtter og viser til at den svenske loven kommer til å ramme andre lands borgere hardere enn svenske borgere. 

"Georg Apenes mener norske myndigheter bør ta sine forholdsregler på vegne av borgerne. 
- Det er ubegripelig for meg at statsråd Navarsete ikke for lengst har beordret de norske serverne flyttet tilbake til Norge, legger han til."

Jeg skrev om FRA-loven tidligere.

1 kommentar:

Sivert sa...

Endelig en til som skriver om FRA-loven og datalagringsdirektivet, jeg har skrevet tidligere om dette på min blogg, og jeg er helt enig med deg, og jeg kritisk,veldig kritisk :)) og enda bedre blir det at du også bor i Nordlysbyen :))))