lørdag 1. august 2009

oppstart av IKT i skoleverket i uke 34

Hei og velkommen til IKT-studium for lærere ved Høgskolen i Finnmark. Du som er tatt opp på studiet, skal ha mottatt en sms fra meg om å lese på denne bloggen.

Oppstart uke 34, tirsdag. Jeg legger ut stoff og dere tar tak i det når det måtte passe på døgnet. Studieplanen finnes på HiFs hjemmeside. Hovedpensumboka: Vibeke Bjarnø og andre 2008: Didiktikk - digital kompetanse i praktisk undervisning Fagbokforlaget. Boka er bestilt til bokhandelen i Alta, men dere ønsker kanskje å kjøpe via Internett. Legg gjerne inn en kommentar om studieplanen og hvor du eventuelt kjøper boka.

Jeg vil i uke 34 på tirsdag legge ut planer for organisering av undervisninga og de første oppgavene. Helt nettbasert opplegg er forholdsvis nytt for meg og kanskje for deg. Derfor trenger vi rammer og organisering for å føle oss som en klasse og i undervisnings-/læringssituasjon. Vi vil bruke Fronter, som vel er kjent for alle, men først i uke 34. Legg gjerne til en kommentar om dine forventninger.

8 kommentarer:

Anne-Kari sa...

Kan du si litt om det er planlagt samlinger?

Liv sa...

Hei Kari-Ann
Det blir ikke samling i uke 34, en samling i høst i uke 41.

Liv sa...

Jeg har lagt ut arbeidsplan for uke 34 og 35 på Fronter. Alle som tidligere er studenter, har tilgang. Det er noen av dere som må registrere dere og skaffe dere brukernavn og passord før dere får tilgang.

Liv sa...

Kanskje jeg skal legge ut uke34-plan på bloggen, slik at alle får tilgang om det tar litt tid før dere får tilgang til Fronter?

Arve Solvi Paulsen sa...

Hei! Jeg er en av de heldige som skal være student på HIFM; IKT i skoleverket. Har opprettet min egen blogg på http://arvepaulsen.blogspot.com/

Anonym sa...

Heisann!

Jeg har meldt meg på kurset i senere tid. Jeg har brukernavn og passord til fronter, men finner ikke tilgang til rommet IKT. Hvordan får jeg dette?

Andreas Taksgård

Liv sa...

Andreas, jeg har sendt beskjed til rette vedkommende. Frontertilgang ordner seg snart.
Du er hjertelig velkommen. Husk det blir ikke samling i uke 34. Kan ikke sies for ofte.

Torill sa...

Hei!
Jeg ser at jeg står med feil nett adresse på fronter.Den rette er torill.sivertsen@stud.hifm.no